+31 (0)20 - 261 8999
Unforgettable Canal Tours

Veelgestelde vragen

Wij bevaren met trots dagelijks de Amsterdamse grachten om jou te voorzien van een ‘unforgettable canal tour’. Om de best mogelijke ervaring te geven willen wij daarom graag al jouw vragen beantwoorden. Niet gevonden wat je zocht? We staan altijd klaar om je te helpen met vragen over onze dagelijkse rondvaarten of het huren van een sloep. Neem hiervoor direct contact met ons op!

Wat is de opstaplocatie?

Wij adviseren je om voor onze actuele opstapplek de website in de gaten te houden.

Op welke dagen- en tijden we jullie uit?

In principe varen wij elke dag uit tussen 12:00 en 18:00. Dit kan door onvoorziene omstandigheden zoals bijvoorbeeld slecht weer veranderen, dus we adviseren je altijd de dag van je rondvaart de website te bekijken voor de meest actuele informatie.

Waar kan ik tickets kopen?

Tickets kun je kopen via onze website en ter plekke aan boord. Als je zeker wil zijn van een plekje adviseren we je echter van tevoren een kaartje te kopen, om teleurstelling te voorkomen.

Hoe kan ik aan boord betalen?

Aan boord kun je cash betalen, maar ook met je bankpas. Wij accepteren alle bankpassen en credit cards.

Hoe lang van tevoren moet ik aanwezig zijn op de kade?

Als je tien minuten voor vertrek aanwezig bent is dit ruim voldoende. Zorg wel dat je op tijd bent, we wachten vijf minuten maar dan zullen we echt vertrekken.

Hoe lang duurt de rondvaart?

Tijdens de reguliere vaart duurt onze canal cruise 60 tot 75 minuten. Voor speciale evenementen zoals Amsterdam Light Festival of Valentijnsdag kan dit afwijken. Ook kan het op sommige momenten in het hoogseizoen erg druk zijn, waardoor er een kleine vertraging op kan treden.

Zijn jullie boten open?

Ja! De boten van Floating Amsterdam zijn open sloepen.

En met hoe zit het met slecht weer?

Bij neerslag hebben wij speciale cabrio kappen die wij over de sloepen heen kunnen doen. In de kappen zitten doorzichtige ‘ramen’ zodat je niets hoeft te missen van de highlights van Amsterdam. Bij kou hebben wij een kacheltje en elektrisch verwarmde dekens aan boord. Mochten de weersomstandigheden echt bar en boos zijn, dan zijn we vanwege veiligheidsredenen helaas genoodzaakt om de rondvaart te annuleren. Wij adviseren je daarom om altijd de dag van je canal cruise de website te raadplegen voor de laatste updates.

Is er een gids aanwezig aan boord?

De schipper en hostess aan boord zijn er niet alleen om te varen en hapjes of drankjes te serveren, maar zijn ook jouw gids. Zij weten van alles over Amsterdam en zullen je tijdens de        tours informeren over de geschiedenis en leuke feiten over de stad. Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ze staan je graag te woord om je te helpen of adviseren.

Wat krijg ik allemaal te zien tijdens de rondvaart?

Tijdens de reguliere vaart komen wij onder andere langs museum NEMO, de Magere Brug, Hermitage, Theater Carre en over de Amstel. De route kan tijdens speciale evenementen of hele drukke dagen afwijken.

Mag ik zelf eten- en drinken meenemen op de boot?

Helaas mag je bij ons aan boord geen eigen consumpties nuttigen. Wel hebben wij een bar aan boord waar hapjes en drankjes gekocht kunnen worden voor normale prijzen. Wij verkopen verschillende soorten wijn, bier, fris en sterke drank. Daarnaast serveren wij verschillende kleine hapjes, zowel zoet- als hartig.

Mag er gerookt worden aan boord?

Er mag in principe gerookt worden aan boord als de cabrio kap niet over de boot zit en bovenal, als de andere gasten er geen last van hebben.

Kan mijn buggy- of rolstoel mee in de boot?

In principe kan een opvouwbare buggy- of rolstoel mee aan boord. Helaas hebben wij geen liftje aan de kade, dus hier moet wel rekening mee gehouden worden bij de overstap van het vaste land naar de boot. Geef ons voor je komst even een belletje, dan kijken we hoe we jouw rondvaart zo comfortabel mogelijk kunnen maken.

Staat jouw vraag er niet bij?