Unforgettable Canal Tours

FAQ

Wat betekent FAQ eigenlijk? FAQ is een afkorting van ‘Frequently Asked Questions’ en dit betekent ‘veelgestelde vragen’.  We kunnen ons voorstellen dat je vragen hebt, waar wij je mee kunnen helpen.

Wij bevaren met trots dagelijks de Amsterdamse grachten om jou te voorzien van een ‘unforgettable canal tour’. Om de best mogelijke ervaring te bieden, willen wij daarom graag al jouw vragen beantwoorden.

Niet gevonden wat je zocht? We staan altijd klaar om je te helpen met vragen over onze dagelijkse rondvaarten of het huren van een sloep met schipper en host(ess). Neem hiervoor direct contact met ons op!

Wat is de opstaplocatie?

Tijdens het Amsterdam Light Festival is de opstaplocatie Stationsplein 30 (bij het Centraal Station).

Op welke dagen varen jullie?

In het hoogseizoen (mei t/m september) varen wij in principe elke dag tussen 12.00 en 18.00 uur. Dit kan door onvoorziene omstandigheden zoals bijvoorbeeld slecht weer veranderen, dus we adviseren je altijd de dag van je rondvaart de website te bekijken voor de meest actuele informatie.

Buiten het hoogseizoen varen we zoveel mogelijk in het weekend, als het weer het toelaat.

Boek je tickets op tijd om zeker te zijn van een plaats op de boot.

Waar kan ik tickets kopen?

Tickets kun je kopen via onze website en ter plekke aan boord.  Als je zeker wilt zijn van een plekje, adviseren we je echter van tevoren een kaartje te kopen om teleurstelling te voorkomen.

Boek hier je ticket(s)

Hoe kan ik aan boord betalen?

Aan boord kun je cash betalen, maar ook met je bankpas. Wij accepteren alle bankpassen en credit cards.

Hoe lang van tevoren moet ik aanwezig zijn op de kade?

Zorg ervoor, dat je 15 minuten voor vertrek aanwezig bent, zodat de boot op tijd kan vertrekken.

Hoe lang duurt de rondvaart?

Tijdens de reguliere vaart duurt onze canal cruise 60 minuten. Voor speciale evenementen zoals Amsterdam Light Festival of Valentijnsdag kan dit afwijken. Ook kan het op sommige momenten in het hoogseizoen erg druk zijn, waardoor er een kleine vertraging op kan treden.

Zijn jullie boten open?

Ja! De boten van Floating Amsterdam zijn open sloepen. Mocht het regenen, dan hebben de boten een cabriokap, zodat het mogelijk is om overdekt te varen.

En hoe zit het met slecht weer?

Bij neerslag hebben wij speciale cabriokappen die wij over de sloepen heen kunnen doen. In de kappen zitten doorzichtige ‘ramen’ zodat je niets hoeft te missen van de highlights van Amsterdam.

Bij kou hebben wij lekkere, warme dekens aan boord. Mochten de weersomstandigheden echt bar en boos zijn, dan zijn we vanwege veiligheidsredenen helaas genoodzaakt om de rondvaart te annuleren. Wij adviseren je daarom om altijd de dag van je canal cruise de website te raadplegen voor de laatste updates.

Is er een gids aanwezig aan boord?

De schipper en host(ess) aan boord zijn er niet alleen om te varen en hapjes of drankjes te serveren, maar zijn ook jouw gids. Zij weten van alles over Amsterdam en zullen je tijdens de tours informeren over de geschiedenis en leuke feiten van de stad. Als je vragen hebt, stel ze gerust! Ze staan je graag te woord om je te helpen of adviseren.

Wat krijg ik allemaal te zien tijdens de rondvaart?

Tijdens de reguliere vaart komen wij onder andere langs museum NEMO, de Magere Brug, Hermitage, Theater Carré, de 7 bruggetjes en we varen over de Amstel. De route kan tijdens speciale evenementen of heel drukke dagen afwijken.

Mag ik zelf eten en drinken meenemen op de boot?

Helaas mag je bij ons aan boord geen eigen consumpties nuttigen. Wel hebben wij een royale bar aan boord waar hapjes en drankjes gekocht kunnen worden voor normale prijzen.

Wij verkopen verschillende soorten wijn, bier, fris en sterke drank. Daarnaast serveren wij kleine snacks.

Mag er gerookt worden aan boord?

Er mag in principe gerookt worden aan boord als de cabriokap niet over de boot zit en bovenal, als de andere gasten er geen last van hebben.

Kan mijn buggy of rolstoel mee in de boot?

In principe kan een opvouwbare buggy- of rolstoel achtergelaten worden bij de kadehost. Helaas hebben wij geen liftje aan de kade, dus hier moet wel rekening mee gehouden worden bij de overstap van het vaste land naar de boot. Geef ons voor je komst even een belletje, dan kijken we hoe we jouw rondvaart zo comfortabel mogelijk kunnen maken.

Mag mijn hond mee aan boord?

Neem alsjeblieft even contact op met ons kantoor om te overleggen of je hond mee kan varen. Dit hangt namelijk af van verschillende factoren.

Staat jouw vraag niet bij de FAQ?

BOEK NU